نشست نهایی اعضاء کمیته کودک و نوجوان در مرکز چهار کانون برگزار شد


نشست نهایی اعضاء کمیته کودک و نوجوان در مرکز چهار کانون پرورش کودک و نوجوان برگزار شد

یزدفردا" نشست نهایی اعضای کمیته کودک و نوجوان استان ، با حضور علیرضا جلالی؛ مسئول این کمیته و مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و کارشناسان آن، حجه الاسلام میرفخرالدینی؛ رییس ستاد دهه فجر استان و ، سرهنگ هژبری؛ رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، سلطانی؛ ناظر ستاد در کمیته کودک و نوجوان ، متولی نماینده حوزه هنری یزد و نمایندگانی از آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد، همچنین خبرنگارانی از یزد فردا، ندای یزد، بشارت نو و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرکز شماره 4 یزد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا براساس اعلام  روابط عمومی کانون استان یزد،در این جلسه حجه الاسلام فخرالدینی به استناد از حدیث حضرت علی (ع) انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب توحیدی و دارای پنج محور عنوان کرد و افزود: این پنج محور عبارتند از:

تکیه بر خدا که شعار نه شرقی و نه غربی انقلابیون معرف آن بود، مبارزه با گناه که با بستن بسترهای فساد در کشور شروع شد، علم که انقلاب ما انقلاب علم و مبارزه با جهل بود و در واقع علم بستر نقادی را قوت می دهد و اگر افراد عالم به مسائل باشند،کور کورانه هر چیزی را نمی پذیرند. افشاگری محور چهارم انقلاب بود و محور پنجم آن صبر و استقامت که بطن انقلاب را زنده نگه داشت. هر تشکلی که می خواهد؛ رشد کند، یکی از پایه های آن استقامت است و در جریان انقلاب نمونه های صبر و استقامت زیادی می توان مشاهده نمود.

مسئول کمیته کودکان و نوجوانان نیز در این نشست از تشکیل کمیته های فرعی خبر داد و تصریح کرد: تشکیل کمیته های فرعی نمایشگاه دستاوردها، کوچه انقلاب، آیین تئاتر و سرود.... و تشکیل جلسات مختلف کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با هدف موظف کردن خود برای انجام کار و پیگیری فعالیت های کمیته به صورت کیفی صورت می گیرد.

علیرضا جلالی خاطرنشان ساخت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فعالیت فرهنگی در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی فعال خواهد بود و علاوه بر آمار، جداول، نمودارها، فیلم و عکس از فعالیت های کانون، در این نمایشگاه نمونه ای از فعالیت های سی و دوگانه کانون از جمله نقاشی، فعالیت های ادبی، عکاسی، نجوم و . . . به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین در این نمایشگاه برنامه معنوی نامه ای به شهداء شاخص خواهد بود که همه مقاطع سنی از کودک تا بزرگسال در این پروسه فرهنگی شرکت خواهند داشت، ارسال سرودهای انقلاب از طریق بلوتوث نیز برنامه دیگری است که در نمایشگاه و کوچه انقلاب اجرا می شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه این جلسه ضمن اشاره به تاثیر تعلیم و تربیت در زمان کودکی، گفت: مسلما انتقال چرایی به وجود آمدن انقلاب، مراحل و فرهنگ جنبش انقلابی مردم ایران به نسل امروز که مخاطبان کانون هستند کار ارزنده،سخت و دشواری است.

هژبری افزود: با توجه به فعالیت های نمایشی کانون به صورت عروسکی تشکیل ایستگاه های تئاتر عروسکی سیار دهه فجر در میادین مختلف شهر این ایام مبارک را در ذهن کودکان و نوجوانان ما ماندگار خواهد کرد.

وی در خصوص کوچه انقلاب نیز پیشنهاد داد تا ضمن روایت قصه ی زندگی یکی از شهداء کودک و نوجوان از بچه ها خواسته شود تا حس خود را در مورد این کودک نقاشی کنند.

لازم به ذکر است که بنا به اظهار هژبری به بیش از 30 نفر از این کودکان هدایایی اهداء خواهد شد.

دبیر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر و کارشناس هنری کانون نیز در توضیح برنامه های کوچه انقلاب اظهار داشت: کوچه انقلاب از سال 83 در کوچه اداره کانون استان با فعالیت های هنری و ادبی کلید خورد که در دو سال اول اجرای این برنامه با حضور پر رنگ مسؤولان همراه بود. این در حالی است که در سال های اخیر این حضور کم رنگ تر شده است.

فخرآبادی ادامه داد: یکی از شاخص ترین برنامه های اجرا شده در این کوچه شعار نویسی است که هر سال همراه با نقاشی نوشته می شد. اما امسال مقرر شد تا فعالیت های هنری، ادبی و شعارنویسی هر کدام به صورت جداگانه اجرا شود.

وی همچنین از امکان ارسال عکس ها و تصاویر انقلاب علاوه بر سرودهای انقلابی از طریق بلوتوث در کوچه انقلاب اعلام آمادگی کرد.

فرازمند کارشناس فرهنگی کانون نیز در توضیح اجرای تئاتر عروسکی سیار در ایام دهه فجر اذعان داشت:

اگر بودجه و اعتبار این کار از طریق استان فراهم شود حوزه ستادی کانون پرورش فکری اعلام آمادگی نموده تا تریلی جهت ایجاد صحنه های نمایش در اختیار کانون استان قرار دهد و اگر این مهم انجام گردد، حتی امکان اجرای نمایش عروسکی سیار در شهرستان های دیگر استان نیز فراهم خواهد آمد.

گفتنی است در پایان اعضای شرکت کننده در این نشست از فعالیت های مرکز شماره 4 شهرستان یزد و به ویژه ماکت انقلاب اسلامی و طراحی صحنه نمایش علی اصغر بازدید کردند.


























یزدفردا












  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا